ZÁKLADNÍ PRINCIPY TATRHŮ |
Míchání forem | |
Podstatou tatrhů je propojení několika prvků do jednoho. Kombinujeme design market s bleším trhem – to aby se z tatrhů nestala bublina pro smetánku, s food marketem a kulturou – to aby lidé zůstali celý den a nikam nespěchali. |
Střídání míst konání | |
Lidé dopředu nikdy neví, kde se další tatrhy objeví. Vyhýbáme se místům, kde se akce běžně konají. Tatrhy se díky tomu neokoukají a daří se nám ukazovat, že život ve městě se nemusí odehrávat jen na náměstích. |
Prostor pro spolupořádání | |
Na tatrzích se může podílet kdokoliv. Dáváme prostor jiným pořadatelům, umělcům i obecním institucím. Chceme být platforma pro aktivní lidi a odrazový můstek pro menší projekty, které ještě nejsou dostatečně vidět. |
Na hraně komerce | |
Smysl tatrhů je vytvořit společný svátek pro všechny obyvatele města. Společenskou událost, kde se lidé potkávají a společně zažívají něco nového. Trhy takovou funkci měly, ale postupem času se z nich stala odškrtnutá povinnost úřadů nebo komerční akce na klíč. Chceme se vrátit k tomu, co trhy bývaly – svátek města. |
ČASOVÁ OSA |
1. první Tatrhy v Resslově parku v Liberci
Návštěvnost: cca 500 lidí
2. Tatrhy na autobusové nádraží v Jablonci
Návštěvnost: cca 600 lidí
3. Tatrhy ve Výzkumáku v Liberci
Návštěvnost: cca 600 lidí;
4. Tatrhy na vlakovém nádraží v Liberci
Návštěvnost: cca 1500 lidí
5. Tatrhy podruhé v Resslově parku v Liberci
Návštěvnost: cca 2000 lidí
6. Tatrhy mezi paneláky na sídlišti Mšeno v Jablonci
Návštěvnost: cca 3000 lidí
7. Tatrhy Supermarket v Drážďanech (DE)
Návštěvnost: n/a
8. Tatrhy a Krajský Den Země v Liberci
Návštěvnost: cca 5000 lidí
9. Tatrhy na výletě v Zásadě
Návštěvnost: cca 3500 lidí
10. Pohyblivý trh v Žitavě (DE)
Návštěvnost: cca 600 lidí
11. Tatrhy u přehrady v Jablonci
Návštěvnost: cca 6000 lidí
25 000 | 5 000 | 700 | 132 tis. |
návštěvníků od roku 2017 | průměrná návštěvnost v roce 2019 | stánků od roku 2017 | dosah události na Facebooku v roce 2019 |
Tatrhy chceme dlouhodobě rozvíjet udržitelně s ohledem na dostupnost pro menší stánkaře. Náš cíl na každé tatrhy je pokrýt 2/3 nákladů z poplatků za stánek. Zbývající náklady chceme pokrývat především dary a partnerstvím ze soukromém sektoru. Granty a dotace by měly směřovat na další rozvoj projektu.
V aktuálním přehledu nejsou zohledněné personální náklady. Každým tatrhům předchází dva měsíce dvou polovičních úvazků a další stovky hodin, které zatím nepokrýváme, ale uvědomujeme si nezbytnost budoucího řešení.
PŘEHLED FINANCOVÁNÍ 2018 |
PŘEHLED FINANCOVÁNÍ 2019 |
PODROBNÉ PODKLADY |